1. КОРОТКА ХАРАКТЕРИСТИКА ЗАКЛАДУ
Школа І-ІІІ ступенів № 294 Деснянського району міста Києва заснована в 1990 році.
З 2000 року школу очолює Щербак Діна Михайлівна – вчитель вищої категорії, вчитель-методист, «Відмінник освіти України».
Філософія школи – «Ми працю любимо, що в творчість перейшла», тому колектив закладу спрямовує свої зусилля на створення збалансованого освітнього середовища, сприятливого для розвитку творчої особистості кожної дитини.
В школі працює 67 педагогічних працівника, в тому числі педагог-організатор (спеціаліст), психолог (перша категорія), бібліотекар (провідний бібліотекар); з них з вищою освітою – 65, з середньо-спеціальною освітою – 2. Вчителів вищої категорії – 33, першої категорії – 10, другої категорії – 7; спеціалістів – 13, нагороджено знаком "Відмінник освіти України" – 1, мають звання "Старший вчитель" – 10, "Старший вихователь" – 2, "Вихователь-методист" – 1, "Вчитель-методист" – 5, (мають 9 тарифний розряд – 3 працівників) та 29 технічних працівників.
З 2010 року спостерігається тенденція зростання кількості учнів як за рахунок збільшення дітей на паралелях, так і шляхом набору до перших класів.
В школі створено умови для успішного навчання і виховання учнів.
В 2015-2016 – навчалось 828 учнів.
Середня наповнюваність по класам становить 27,6 учнів.
Навчання відбувається за загальними та профільними програмами (гуманітарні та суспільно-гіманітарні 10, 11 класи).
Формування учнівського колективу в основному здійснюється з контингенту мешканців мікрорайону школи.
З 2010 року в школі здійснюється диференційований підхід до навчання в початковій школі. За вибором учні з першого класу навчаються за двома програмами: поглиблене вивчення англійської мови та англійська і російська мова з першого класу.
В школі є свій гімн, герб та прапор; функціонують музей «Українська світлиця» та Літературний салон «Імена літераторів на карті району».
В 2015-2016 навчальному році відкрито 5 перших класи, де навчаються 132 учні. Для першокласників створені належні умови для успішної адаптації до систематичного шкільного навчання, що у свою чергу забезпечує подальший розвиток, успішне навчання та виховання, підготовлені світлі, затишні класні кімнати, в яких створені ігрові куточки, облаштовано ігрову кімнату. Всі учні перших класів забезпечені підручниками.
В школі створено вісім груп продовженого дня, три з них – для учнів перших класів.
Для учнів четвертих класів, які не відвідують групу продовженого дня, організовані консультаційні пункти для допомоги у виконанні домашніх завдань.
На достатньому рівні забезпечено нормативно-правовий та навчально-методичний супровід навчально-виховного процесу. Вчителі мають змогу готувати і проводити уроки, застосовуючи інформаційно-комунікативні технології, здійснюючи мультимедійний супровід.
Вчителі творчо готуються до уроків. Вони враховують і фізіологічні особливості учнів, і психологічні, і вимоги, які зазначені у Державному стандарті початкової загальної освіти. Постійно працюють над самоосвітою.
У своїй педагогічній діяльності вчителі керуються віковими фізіологічними і психологічними особливостями учнів.
Виконують вимогам, зазначені у Державному стандарті загальної освіти.
Наша адреса: м. Київ, вул. Марини Цвєтаєвої, 6
Ел. адреса: sh294@ukr.net
2. ЗАВДАННЯ І ПРОБЛЕМИ, НАД ЯКИМИ ПРАЦЮВАВ ЗАКЛАД
В 2015-2016 навчальному році школа продовжила працювати над темою: "Компетентнісно-орієнтований підхід у навчально-виховному процесі як основа для формування і розвитку креативної, національно-свідомої особистості". Орієнтуючись на цю проблему, була спрямована тематика засідань, нарад, педрад, семінарів, вибір ефективних форм методичної роботи вчителів.
Головними завданнями навчального закладу є:
забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту;
виховання громадянина України;
виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;
розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя; збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів;
створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.
Провідними напрямками діяльності закладу були:
- вивчення та впровадження нових стратегічних інструктивно-методичних документів Міністерства освіти та науки України;
- сприяння пошуку і використанню в навчально-виховному процесі сучасних організаційних форм, методів і прийомів навчання і виховання;
- вивчення та застосування на уроках інноваційних вітчизняних та зарубіжних технологій навчання і виховання, оволодіння комп’ютерною технікою та сучасними інформаційними технологіями;
- вдосконалення навчально-виховного процесу засобами музейно-театральної педагогіки;
- створення творчих майстерень кращих вчителів по пропаганді та поширенню передового досвіду;
- організація цілеспрямованої роботи з молодими спеціалістами, активізація наставництва, стажування з метою подання дієвої допомоги молодим спеціалістам у подоланні професійних труднощів на початку їх трудової діяльності (державна програма "Вчитель");
- активізація науково-дослідної роботи кафедр;
- систематизація прийомів і методів створення для школярів ситуації вибору в навчально-виховному процесі, розробка і реалізація комплексних програм сприяння розвитку учнів, спрямованих на виконання Указу Президента "Обдаровані діти";
- тісна співпраця з батьками з питань популяризації знань з родинної педагогіки, досвіду взаємозв’язку сім’ї і школи, виховання, громадянського становлення особистості, формування здорового способу життя;
- створення комфортних умов для здійснення навчально-виховного процесу на сучасному етапі відродження національної школи;
- надання педагогічної та психологічної підтримки невстигаючим учням, консультування батьків з питань корекції взаємостосунків з дітьми та педагогами.
3. СТВОРЕННЯ УМОВ ДЛЯ ОБОВ’ЯЗКОВОГО ЗДОБУТТЯ ОСВІТИ
У школі створено умови для обов’язкового здобуття початкової базової та повної загальної середньої освіти. Школа повністю забезпечена педагогічними кадрами, для учнів початкових класів працюють групи продовженого дня. В штаті є посади працівників спортивних гуртків (спортивні танці та футбол), працюють психолог та бібліотекар.
Усі учні мікрорайону відвідують школу.
Специфіка школи:
- музейно-театральна педагогіка;
- англійська мова;
- поглиблене вивчення англійської мови з 1-го класу;
- російська мова;
- профільне навчання у старших класах:
- філологічне
- суспільно-гуманітарне
- природниче;
- діючий Літературний салон;
- музей «Українська світлиця»;
- футбольний клуб «Парма»;
- група продовженого дня для учнів 1-4 класів.
Гуртки та секції:
- наукових досліджень;
- математичних та точних наук: "Цікава інформатика";
- художнього-естетичного напрямку ("Гармонія", "Шкільна журналістика", «Живе слово», Натхнення, «Паперопластика», «Здоровенькі були»);
- творчого напрямку (Умілі ручки);
- спортивні (Футбольний, Спортивна боротьба, Баскетбол, Шашки, Оздоровча гімнастика);
- та інші (К І Д, Військово-патріотичний, Стрілецький, ДЮП, ЮІР,).
Повний текст звіту |