Вчитель завжди вважався
воїном світла і добра.
Пауло Коельйо
Під таким гаслом 26 лютого 2016 року у школі І–ІІІ ступенів № 294 відбувся науково-практичний семінар «Використання інноваційних технологій у методичній роботі школи». Враховуючи тему семінару, директор РНМЦ Серба Г.М., заступник директора з навчальної роботи школи Місюна М.І. та заступник директора з виховної роботи Ворончук Н.Б. провели даний захід у формі Методично-поетичної кав’ярні. Активну участь у плануванні та проведенні семінару брали керівники методичних комісій школи № 294 і заступники директорів Деснянського району.
Відкриваючи семінар, директор РНМЦ Серба Г.М. зазначила, що сьогодні є актуальним використання у шкільній методичній роботі інноваційних форм, які активізують практичну діяльність педагогів, розширюють методичну роботу, роблять її динамічною, активно – творчою. Інтерактивні методики сприяють підвищенню фахової майстерності, стимулюють до самоосвіти, дають можливість поєднувати індивідуальну та групові форми роботи, виявляти загальну ерудицію.
У своїй доповіді «Використання інноваційних технологій у методичній роботі школи» заступник директора Місюна М.І. спираючись на слова Алі Апшероні: «Педагоги не можуть успішно когось учити, якщо в цей час ретельно не вчаться самі», ознайомила учасників семінару з нетрадиційними методичними технологіями, детально ознайомила з методикою проведення, практично показала алгоритм проведення методичних заходів з використанням інтерактивних технологій. Наголосила, що успіх проведення нетрадиційних методичних заходів залежить в значній мірі від організації та «включення» всіх членів колективу у роботу. Вчитель має виступати в ролі дослідника, практика, експериментатора, а заступнику директора, обираючи оптимальний варіант інноваційного методичного заходу, слід опиратись на основні документи про школу, враховувати науково-методичну проблему школи, завдання, що стоять перед колективом в умовах особистісно-орієнтованого навчання, результати діагностування професійної діяльності педагогів, результати роботи закладу, накопичені традиції, морально-психологічні умови. Тобто, слід реалізувати один із принципів методичної роботи – її творчий характер, залучати педагогів до активної співпраці, ознайомлення з педагогічними технологіями, вироблення в них позитивного ставлення до сучасних методів навчання, зацікавлення в їх використанні.
У практичній частині семінару голова Школи молодого вчителя Бочковська І.В. провела майстер-клас «Психолого-педагогічна компетентність вчителя».
Голова ШМК вчителів початкових класів Кітаєва М.В. продемонструвала інтелектуальну гру «Що? Де? Коли?» на знання нормативно-методичних документів.
Про здійснення міжпредметних зв’язків з використанням слайд-шоу розповіла голова ШМК вчителів природничих та точних наук Охріменко І.Г.
Піскунова В.М., голова МК української філології, ознайомила присутніх з методикою складання інтелект-карт, показала зразки учнівських карток, дала адреси сайтів.
Гросул Л.Б., голова ШМК іноземної філології, розповіла про використання проектної технології на уроках англійської мови.
Матюшко О.Л., вчитель фізичної культури, продемонструвала один із методів проведення предметних тижнів у формі презентації кафедри.
Керівник творчої групи «Міжпредметні зв’язки та інтегроване навчання» Герасименко В.А. ознайомила присутніх з діяльністю та результатами надбань членів групи.
Як використовувати ІКТ у методичній роботі школи показала заступник директора з виховної роботи Ворончук Н.В., акцентуючи увагу присутніх на важливих аспектах виховної роботи школи, на реалізації концепції національно-патріотичного виховання, на формуванні інноваційного потенціалу класних керівників у системі методичної роботи. Наталія Болеславівна у творчому тандемі з педагогом-організатором Тітаренко О.Г. розвивають творчі здібності вчителів школи, залучають їх до активної творчої діяльності. Самі є прикладом яскравих креативних особистостей, є учасниками і постановниками чудових номерів художньої самодіяльності.
Потрібно зазначити цікаву новітню форму проведення семінару, методичну кав’ярню: виступи доповідачів чергувалися з музично-поетичними хвилинками, які підготував вчитель музичного мистецтва Боржимський С.Б. Присутні мали можливість віртуально подорожувати вулицями Парижу ХІХ-ХХІ сторіччя, слухати звуки акордеону, саксофону, насолоджуватися співом Джо Дассена.
Підсумовуючи, заступник директора Місюна М.І. наголосила, що використання інноваційних технологій у методичній роботі сприяє підвищенню фахового та методичного рівня вчителів, зростанню їх педагогічної майстерності, розвитку їх творчих креативних можливостей.
Учасники заходу емоційно ділилися враженнями, особливу увагу заступники звернули на цікаву форму проведення семінару, методично-поетичну кав’ярню, на практичну спрямованість, актуальність, креативність, результативність.
Усім гостям Місюна М.І. щиро подякувала за участь у семінарі, а побажання висловила словами Назарія Яремчука: «Кожен із нас повинен бути в польоті – крізь долю, над суєтою, у вільному леті, вільною людиною. І при цьому, однак, не відриватися від Землі. Пам’ятати Святі речі – речі хто тебе – хто тебе народив, навіщо ти живеш, звідки ти, чого прагнеш. Ось так летіти і неодмінно осягнути мети».
|